Sommeren 2015
26.06.2015
Evangelisering og sommerturnè.

Oddvar Bakken var en av flere voksne som deltok som frivillig medhjelper under rånetreffet på Notodden i april. Oddvar stilte opp med Jesus-bussen sin og var tilgjengelig for ungommene hele kvelden og natta. Det var positivt og samarbeidet med arrangørene fungerte bra. Bilder fra rånetreffet finner du på sviddgummi.no. 

 

Oddvar Bakken er ute med Jesusbussen og evangeliserer/samtaler med folk stort sett hver helg. Han reiser med team, og medarbeidere har han bra med nå. I Bø er det mye ungdom ute i helgene, og en del trekker til Jesusbussen.

 

Til høsten skal Jesusbussen på tur nordover til Nord-Norge i 4 uker. Det er på forhånd sent ut brev med informasjon og ønske om samarbeid, men kun 1 av 20 menigheter har svart (!). Uansett vil bussen med team dra som planlagt og stoppe på småsteder hvor det vil bli gitt tillatelse. Internt i menigheter/kirker vil Bakken gjerne fortelle om det arbeidet han og medarbeiderne driver med (mange livsforvandlende historier å fortelle), og så få med mennesker ut på evangelisering i området med bussen og team. 

 

Oddvar skal ha litt sommerferie også, men vi som kjenner han godt vet at nestekjærligheten og frelsesnøden alltid er til stede :-)

Forbønn og støtte er viktig - takk skal dere ha!

 

God sommer!

Ny Jesusbuss
Ny Jesusbuss
2014-04-03
Endelig har Bakken fått seg ny Jesusbuss!

Hvorfor det har tatt to år? - Vet ikke. En person i et firma har løyet for meg over lengre tid. Jo, rute til bussen, det skulle han ordne... Dette har han lovet gang på gang. Ellers har jeg ringt landet rundt. Det er ikke alt som kommer flytende på en fjøl, fordi om man er kristen. 
 
Den nye bussen er litt gammel, 86-mod. Men den er i meget god stand, ferdig innredet med bord - stoler- senger-kjøkken. Ikke rust. Gått kun  310 000 km. Pris 120.000 kr. Noe må jeg reparere. Dørene til bussen må repareres.
Samme buss 95- til 2000-mod ville kostet mellom 300.000 - 400.000 tusen kr.
 
Så da har vi buss til sommerens evangelisering!!!                                                                    
Har også fått med noen flere ivrige medarbeidere. Vi har vært ute å evangelisert en del kvelder i vinter. Det er så bra!



 
Er det flere som har lyst til å være med å evangelisere, så ta kontakt: tlf.  41 62 01 09.
 
Jeg kommer ikke til å legge ut sommerens evangeliserings plan. Hvorfor ikke?  Fordi jeg har fått drapstrusler noen ganger. Da kan sånne som satanister følge med på hvor vi skal med bussen.



 
Takker for forbønn, det trenger vi.
Vi trenger blodets beskyttelse.



 
Mange mennesker skal nåes med det glade budskapet om at gjelden er betalt. Mennesker skal frelses, helbredes, leges, utfries, og oppleve ekte kjærlighet. Dette har vi kristne i Jesus Kristus.



 
Hilsen
Oddvar Bakken




 

JesusbussenJesusbussen på Countryfestivalen i Seljord, 2010. http://www.dagbladet.no/2010/08/01/nyheter/country_western/festival/musikk/countryfestival/12784312/

Jesusbussen

- et arbeid drevet av Oddvar Bakken
2011-09-14

Oddvar Bakken har en visjon om å nå mennesker med evangeliet om Jesus Kristus, Guds sønn, ved å reise rundt i en buss til festivaler og steder hvor mange ikke-kristne holder til, slik at de kan bli frelst. Bussen ble raskt kalt Jesusbussen på folkemunne, og de fleste i Notodden kjenner til den og Oddvar. I bussen kan mennesker komme for å samtale, se kristen video og/eller høre kristen musikk.

 


 

Be for meg og medarbeiderne; at vi er ledet av den Hellige Ånd og lever i lyset.

Jeg kunne tenkt meg å evangelisere hele sommeren og hatt noe fri. Noen dager er jeg aktiv ca 15 timer i døgnet. Så er det jobb, og noe skal en også gjøre hjemme. Det er ikke riktig å leve slik - i dag som det er avkristning i Norge. Da skulle Jesusbussen gått hele sommeren. Vi kunne nådd tusenvis av mennesker. Hvor lenge har vi et fritt land?                                                                   

Takker for forbønn om blodets beskyttelse i Jesu navn!

Har du anledning til å være med på noe av dette så si ifra.

- Oddvar Bakken 

 

 Luk 10,2:

 "Han sa til dem: Høsten er stor, men arbeiderne få. Be derfor høstens herre sende ut arbeidere for å høste inn grøden hans."

 

 

JesusbussenSAMTALE OM JESUS: Mariann Bakken og Ole Reier Ulland i samtale med to som vil snakke om Jesus, mens Gudmund Rock Jonsås, Olaus Tveit og Sondre Berget snakker med andre søkende lenger bak i bussen. FOTO: PER FLÅTHE http://www.dagbladet.no/2010/08/01/nyheter/country_western/festival/musikk/countryfestival/12784312/
Kalender
Tirsdag 24. Oktober, 2017
11:00 Bønnens time
Bønnefellesskap i møtesalen, åpent for alle å delta.
Onsdag 25. Oktober, 2017
19:00 Sangkafè
Leif Thorstein Grotbæk deltar. Ta med kontanter for kiosksalg og loddsalg. Velkommen til en hyggelig og musikalsk aften!
Torsdag 26. Oktober, 2017
19:00 Bibelgruppe for ungdom
Bibelgruppe hvor vi ber og aktuelle temaer samtales om, og vi leser hva Bibelen forteller oss om det.
Fredag 27. Oktober, 2017
21:00 Ungdomsmøte og kafè på Krona
Sted: Heddalsvegen 11, Hydroparken.
Søndag 29. Oktober, 2017
11:00 Søndagsmøte
Taler: Terje Tveiten Sang: Tjener: Jan Geir
Mandag 30. Oktober, 2017
18:30 Bønnemøte
Du er velkommen til å be sammen med oss.
Kontaktinformasjon
Kontakt e-post:jesusbussen
Mobiltelefon:+47 41620109
Status for Jesusbussen
Powered by Cornerstone